Ubisoft przedstawia plan walki z hakerami w Rainbow Six Siege

W odpowiedzi na niedawną falę nowych taktyk oszukiwania w Rainbow Six Siege, Ubisoft przedstawił swoje plany, aby wzmocnić wysiłki podejmowane w celu zapobiegania oszustom. Co najważniejsze, podążając śladami CS:GO, plany są w toku, aby wymagać dwuskładnikowego uwierzytelniania dla wszystkich graczy, którzy chcą grać rankedy.

Raporty o wzroście liczby hakerów i oszustów zaczęły się gotować w społeczności w pobliżu rozpoczęcia operacji Para Bellum w zeszłym miesiącu. Youtuberzy grający w Siege skarżyli się, że hakerzy pojawiali się coraz częściej w meczach wysoko postawionych i wykorzystywali grę w nowy sposób, jak obrońcy teleportujący się do miejsca odrodzenia atakującego na początku rundy. Ubisoft nie wydał do tej pory publicznego oświadczenia w tej sprawie.

Według twórców, jeden nieokreślony wyczyn został dziś skorygowany za pomogą poprawki.

16 lipca Ubisoft uruchomi falę banów dla około 600 graczy, którzy korzystali z dodatkowych usług. Ulepszanie odnosi się do sytuacji, gdy gracze wynajmują hakerów, aby ich wyboostowali w rankingu. Rainbow Six Siege obecnie przyznaje graczom nagrody w postaci breloczków do broni pod koniec każdego sezonu w zależności od rangi. Kilka tygodni temu Ubisoft zaktualizował swój oficjalny kodeks postępowania, aby uczynić boostowanie wykroczeniem karalnym.

Inne rozwiązania są również badane przez deweloperów w celu zwiększenia integralności meczu i przeciwdziałaniu boostowania, jak ograniczanie rozbieżności MMR pomiędzy członkami drużyny w rankingu. Oznaczałoby to, że gracz z Brązu mógł potencjalnie nie zagrać z przyjacielem z Platyny. Pomimo niedogodności wiele innych gier konkurencyjnych, takich jak Overwatch, już wdraża podobny system. W poście krótko poruszono także kwestię ulepszenia opcji zgłaszania w grze, która ogranicza się do prostego przycisku “Zgłoś toksyczne zachowanie“. Inną opcją, której szukają, jest zanegowanie utraty MMR lub zysków w meczach, w których był obecny oszust.

Nie podano konkretnej daty dla żadnego z tych nowych standardów bezpieczeństwa, ale wymagania dotyczące uwierzytelniania dwuskładniowego są już w fazie testowania, więc może to być pierwsza zmiana w dotarciu do graczy.