PUBG zmienił sposób, w jaki działa odgłos wystrzałów, ale deweloper zapomniał o tym powiedzieć

Jeśli zauważyłeś ostatnio ostrzał z bronią w PlayerUnknown’s Battlegrounds, nie jesteś sam i nie zwariowałeś.

PUBG Corp. wprowadził ostatnio całkiem istotną zmianę w sposobie działania dźwięku w grze – a programista całkowicie zaniedbał opowiedzenie tego graczom.

“Niektórzy z was zauważyli, że wprowadziliśmy pewne zmiany w sposobie działania dźwięku w najnowszym patchu PUBG”, powiedział PUBG Corp. w poście na blogu. “Po pierwsze: powinniśmy wyjaśnić zmiany w notatkach do aktualizacji. Zawiedliśmy tutaj i mamy nadzieję, że przyjmiecie nasze przeprosiny.”

PUBG otrzymał ostatnio aktualizacje pod koniec kwietnia i w połowie maja, ale żadne z tych poprawek aktualizacji nie mówiło nic o zmianach w dźwięku.

“Wielu z was wezwało nas do tego, że nie zajmujemy się wystarczająco dokładnym dokumentowaniem zmian w poprawkach, i słusznie”, powiedział PUBG Corp. “Zamierzamy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby to naprawić, i wy powinniście nas nadal utrzymywać odpowiedzialnymi za to, że coś przegapimy.”

Wprowadzona zmiana dotyczy wtyczki Head Related Transfer Function (HTRF), która wcześniej dotyczyła tylko dźwięków związanych z ruchem, eksplozjami i pustymi wkładami. Oznaczało to, że możesz ogólnie powiedzieć, że strzelano z lewej i prawej strony, ale trudniej było odróżnić, czy strzały są z przodu czy z tyłu Twojej postaci.

PUBG Corp. dostarczył krótkie klipy z YouTube, aby pokazać, jak zmieniły się dźwięki.

Wystrzał przeciwnika z tej samej wysokości:

Przed:

Po: 

Wystrzał przeciwnika z góry:

Przed: 

Po: 

Deweloper powiedział, że uważa, że zmiany są “dużą poprawą“, ale usłyszał też wczesne opinie, że niektóre dźwięki są “dziwne” lub “zniekształcone”. PUBG Corp. powiedział, że zamierza dodać kilka opcji, aby dostosować ustawienia dźwięku na bardziej szczegółowym poziomie.

“Ponownie przepraszamy za to, że wcześniej nie udostępniliśmy szczegółów na temat tej zmiany” – powiedział PUBG Corp. “Idąc dalej, planujemy robić takie listy, zanim wprowadzimy jakieś istotne zmiany w systemach gier.”