PUBG dodaje system przenikania pocisków i nową dynamikę pogody

Gdyby ręce blokowały pociski w PUBG, można by było sobie lepiej poradzić w wyprawie po Podanego Kurczaka walką wręcz. Oczywiście tak nie jest, ale długo wyczekiwany system przenikania pocisków w PlayerUnknown’s Battlegrounds jest skierowany do przedramion. Podobnie, dynamiczna pogoda zbliża się do map Erangel i Miramar.

Obie zmiany pochodzą z aktualizacji 1.0 na PC, z których pierwsza pozwala przeniknąć ciała celów ‘zgodnie z krzywą balistyczną‘.

Stanowisko społeczności Steam wyjaśnia: “Wynik będzie różny w zależności od tego, czy przedramię blokuje bardziej wrażliwe części ciała, tzn. gdy pocisk przebije przedramię i uderzy w bardziej wrażliwą część ciała za nim, zostaną zastosowane większe obrażenia.”

Innymi słowy, jeśli w przedramię gracza, blokujące głowę trafi kula, zostanie zastosowane pełne uszkodzenie głowy. Ten system przenikania działa tylko na głowę, tułów i talię. Jeśli kula wbije się w przedramię, ale nie ma wrażliwej części ciała za nim, uszkodzone zostanie tylko przedramię.

PUBG Corp. dodaje że przenikanie pocisków nie jest stosowane do nóg, przenikanie przedramienia jest wyłączone dla shotgunów i, jak już ustaliliśmy, ręce nie blokują pocisków (nie mają hitbox’ów).

Co do pogody:

Jak wyjaśniono powyżej, deszcz i mgła zostały usunięte z map PUBG, Erangela i Miramaru, gdy w zeszłym roku opuściły one wczesny dostęp. Teraz oba te zjawiska pogodowe wracają i są uważane za ‘losowe zdarzenia w grze‘, które mogą stworzyć ‘możliwość strategicznego podejmowania decyzji‘. Mgła może na przykład pozwolić rzucić się na niczego nie podejrzewających wrogów, podczas gdy grzmot może maskować głośny ruch.

Aktualizacja PUBG 1.0 na PC wprowadza także szereg poprawek UI, korekty wydajności i błędów, których efekty mogą być tutaj analizowane.