Przychody z PUBG Mobile na iOS są niewielkie w porównaniu z Fortnite

PlayerUnknown’s Battlegrounds Mobile otrzymało właśnie zakupy w aplikacji, po wydaniu w połowie marca. Ale wczesne przychody są bledsze w porównaniu do konkurenta w Fortnite Mobile, według raportu analityka runku Sensor Tower.

Według szacunków gracze spoza Chin wydali około 700 000 dolarów w systemie iOS na aplikację PUBG Mobile. Raport nie uwzględnia sprzedaży Androida, ponieważ Fortnite jest obecnie dostępny tylko w systemie iOS.

Porównawczo, Fortnite Mobile zarobił 3,7 miliona dolarów w pierwszym tygodniu w tym samym zestawie krajów podczas pierwszych siedmiu dni na iOS. Oznacza to, że łączne przychody PUBG Mobile stanowiły około jednej piątej wartości Fortnite. 

Sensor Tower poinformował, że około 48 procent przychodów PUBG pochodzi z USA, a kolejne pięć krajów uzupełniają: Tajlandia (7 procent), Wielka Brytania (5 procent), Kanada (4 procent) i Rosja (3 procent).

Co jeszcze bardziej imponujące w porównaniu z pierwszym tygodniem Fortnite, to tylko 3,7 miliona użytkowników pobrało grę w ciągu pierwszych siedmiu dni. Tymczasem w tym tygodniu PUBG miał bazę instalacyjną 22 milionów użytkowników, gdy zakupy w aplikacji stały się dostępne w tym tygodniu.

Raport mówi, że fakt, że zakup Fortnite przenosi się pomiędzy wersjami mobilnymi, konsolowymi i komputerowymi gry, niewątpliwie pomaga jej w generowaniu przychodów, ponieważ gracze mogą grać w tę samą grę na tym samym koncie na wielu platformach. PUBG Mobile jest w całości własnym podmiotem i nie ma połączenie z wersjami na PC lub Xbox One.

Obie gry oferują skórki na różne sposoby, ponieważ Fortnite oferuje ograniczone czasu na zakup bezpośredni, podczas gdy PUBG generuje większość swoich przychodów poprzez losowe pudełka do łupów.

Bez względu na powody, Fortnite kontynuuje swoją dominację, jeśli chodzi o typ battle royale, ponieważ stała się bardziej lukratywna na urządzeniach mobilnych.