Nowy system Twitcha, Bounty Board, pozwala streamerom zarabiać na transmisjach promocyjnych

Twitch chce ułatwić streamerom dostęp do płatnych promocji za pomocą nowej funkcji o nazwie “Bounty Board”. Usługa pozwala streamerom znaleźć oferty promocyjne związane z grą i czasem, zapewniając im dodatkowe źródło przychodów.

Transmisja na żywo jest branżą wartą miliard dolarów, wynika z raportu SuperData Research z 2017 roku. Wraz z ciągłym wzrostem transmisji na żywo wzrosły także zachęty ekonomiczne dla twórców gier i wydawców do reklamowania swoich produktów w serwisach takich jak Twitch i YouTube.

Teraz twórcy gier i wydawcy będą mogli umieścić reklamę na Twitch’s Bounty Board i pozwolić streamerom ubiegać się o grę, a także o rekompensatę za transmitowanie gry. Po rozpoczęciu streamu promocyjnego streamer doda notatkę do swojej audycji informującą użytkowników, że strumień jest płatną promocją. W tej chwili Twitch zezwala tylko streamerom z partnerstwem w USA na korzystanie z usługi, ale najprawdopodobniej rozszerzy się na inne regiony w nadchodzących miesiącach.

Treści promocyjne na Twitch nie są niczym nowym. Twórcy gier, firmy PR i agencje pomocy finansowej są w stanie zapłacić za umieszczenie określonych gier wyżej w katalogu Twitcha, a także na stronie głównej witryny. Podejrzewali także streamerów bezpośrednio w przeszłości. Bounty Board widziałby, że Twitch stał się pośrednikiem dla przyszłych takich reklam.

Niezależnie od tego, czy Twitch podejmie decyzję o ukończeniu jakiejkolwiek nagrody pozostaje niejasne, czy firma streamingowa twierdzi, że “ponieważ jest to test beta w wczesnym etapie, jest zbyt wcześnie, aby komentować, jak mógłby wyglądać końcowy program – powiedział przedstawiciel Twitcha Gamasutra.

Mimo że wdrożenie Bounty Board jest ważnym krokiem w kierunku generowania dodatkowych przychodów dla streamerów, po zaakceptowaniu “nagrody” będą musieli przestrzegać wielu wytycznych. Streamerzy mogą wyrażać “negatywne opinie” na temat gry, którą promują, ale angażowania się w “złośliwe uderzenie” jest zabronione. Dodatkowo, streamerzy są wymagane, aby zapisać sesję transmicyjną w swoim profilu, więc Twitch może przejrzeć zawartość, aby upewnić się, że nagroda została ukończona i spełniała jej wytyczne.

Nawiasem mówiąc, niektóre nagrody będą również uwzględniać żądania widzów, co spowoduje mniejszą wypłatę, jeśli streamer nie dostanie określonej liczby widzów.