Nowy system Twitcha, Bounty Board, pozwala streamerom zarabiać na transmisjach promocyjnych

Twitch chce ułatwić streamerom dostęp do płatnych promocji za pomocą nowej funkcji o nazwie “Bounty Board”. Usługa pozwala streamerom znaleźć oferty promocyjne związane z grą i czasem, zapewniając im dodatkowe źródło przychodów.

Transmisja na żywo jest branżą wartą miliard dolarów, wynika z raportu SuperData Research z 2017 roku. Wraz z ciągłym wzrostem transmisji na żywo wzrosły także zachęty ekonomiczne dla twórców gier i wydawców do reklamowania swoich produktów w serwisach takich jak Twitch i YouTube.

Teraz twórcy gier i wydawcy będą mogli umieścić reklamę na Twitch’s Bounty Board i pozwolić streamerom ubiegać się o grę, a także o rekompensatę za transmitowanie gry. Po rozpoczęciu streamu promocyjnego streamer doda notatkę do swojej audycji informującą użytkowników, że strumień jest płatną promocją. W tej chwili Twitch zezwala tylko streamerom z partnerstwem w USA na korzystanie z usługi, ale najprawdopodobniej rozszerzy się na inne regiony w nadchodzących miesiącach.

Treści promocyjne na Twitch nie są niczym nowym. Twórcy gier, firmy PR i agencje pomocy finansowej są w stanie zapłacić za umieszczenie określonych gier wyżej w katalogu Twitcha, a także na stronie głównej witryny. Podejrzewali także streamerów bezpośrednio w przeszłości. Bounty Board widziałby, że Twitch stał się pośrednikiem dla przyszłych takich reklam.

Niezależnie od tego, czy Twitch podejmie decyzję o ukończeniu jakiejkolwiek nagrody pozostaje niejasne, czy firma streamingowa twierdzi, że “ponieważ jest to test beta w wczesnym etapie, jest zbyt wcześnie, aby komentować, jak mógłby wyglądać końcowy program – powiedział przedstawiciel Twitcha Gamasutra.

Mimo że wdrożenie Bounty Board jest ważnym krokiem w kierunku generowania dodatkowych przychodów dla streamerów, po zaakceptowaniu “nagrody” będą musieli przestrzegać wielu wytycznych. Streamerzy mogą wyrażać “negatywne opinie” na temat gry, którą promują, ale angażowania się w “złośliwe uderzenie” jest zabronione. Dodatkowo, streamerzy są wymagane, aby zapisać sesję transmicyjną w swoim profilu, więc Twitch może przejrzeć zawartość, aby upewnić się, że nagroda została ukończona i spełniała jej wytyczne.

Nawiasem mówiąc, niektóre nagrody będą również uwzględniać żądania widzów, co spowoduje mniejszą wypłatę, jeśli streamer nie dostanie określonej liczby widzów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *