Fortnite i PUBG pomaga firmie Turtle Beach zdobyć rekord w Q1

Wcześniej w tym tygodniu firma Turtle Beach, związana z zestawem słuchawkowym, opublikowała podsumowanie wyników za pierwszy kwartał 2018 roku. Firma osiągnęła rekordowy wynik, osiągając 40,9 miliona dolarów przychodów netto (wzrost o 185% w stosunku do pierwszego kwartału 2017 roku). Wzrósł również udział w rynku z 39% w I kwartale 2017 r. do 46%. Był to także pierwszy rentowny kwartał firmy, od 2014 roku.

Dyrektor generalny Turtle Beach Juergen Stark przypisał znaczną część tego wzrostu produkcjom Fortnite i PlayerUnknown’s Battlegrounds. “Te gry przyciągnęły nowych graczy na rynek i wygenerowały wyższy wskaźnik podłączania słuchawek niż dotychczas”- powiedział Stark podczas rozmowy z inwestorem w dniu 9 maja.

W szczególności sukces Fortnite i PUBG na konsolach był błogosławieństwem dla Turtle Beach. Firma prowadzi sprzedaż zestawów słuchawkowych na konsoli Xbox One i PlayStation 4 przez cały kwartał.

Bazując na sukcesie pierwszego kwartału, Turtle Beach spodziewa się, że w tym roku pobije rekord. Projekt przewiduje wzrost o 151% w drugim kwartale do 48 milionów dolarów (z 19,1 milionów dolarów w drugim kwartale 2017 r.). Spółka podniosła również swoją roczną projekcję w 2018 r. ze 157 mln dolarów do 205 milionów.

Stark powtórzył, że te prognozy są pod wpływem Fortnite i PUBG:

Zestawy słuchawkowe sprawiają, że te gry są bardziej wciągające i zapewniają przewagę w słyszeniu sygnałów dźwiękowych, które mogą pomóc graczom przetrwać i ułatwić grą zespołową. W związku z tym, że gry przyciągnęły miliony graczy, sprzedaż słuchawek znacznie wzrosła…Oczekujemy, że format battle royale będzie trwał i nie będzie krótkotrwałym fenomenem ze względu na styl gier i dodanie nowych uczestników do gier. Ponieważ baza użytkowników zestawów słuchawkowych do gier rośnie, oczekujemy również wymiany i aktualizacji”.

Od transmisji strumieniowej do sprzedaży zestawów słuchawkowych, gatunek battle royale wydaje się być przepływem do podnoszenia wszystkich łodzi e-sportowych.